Ön itt van: www.pergess.huGalériaDuna-delta 2015

Hőtérkép

• Tiszaroff 2013

Varosikikoto 23.08.2013 12:01
    Ismét profi volt a szervezés, nagyon kitettek magukért a roffiak is! Köszönjük szépen!

• Csónakos Páros Pergető Világbajnokság 2012

Insulator 08.11.2012 05:43
    Na ez ismét egy jó beszámoló !! Még mindig GRAT a résztvevőknek. Sajna ez a pénztelen világ ezt hozza.

• Pergető OB. V. forduló, Tiszafüred

Insulator 30.10.2012 07:42
    Grat a helyezetteknek ! és valami hasonló beszámolót kellene írni minden versenyről :-)))

Duna-delta 2015

Olvasóink értékelése:  / 2
ElégtelenKitűnő

Kedves Olvasónk! Kisebb csapatunk újabb kihívásnak néz elébe, meghódítjuk a Duna-deltát!

Az ott szerzett tapasztalatokról szeretnénk benneteket képekben, és kisebb kommentekkel tájékoztatni.

Az eseményeket reményeink szerint naponta frissítjük!

Deltai kalandozások napról-napra!

Valószínűleg sokaknak, és nekem is, évek óta izgatta a fantáziámat egy Duna Deltai horgásztúra. Igazából évekig vaciláltam, mennyek-ne mennyek! Na de Tóth Dezső barátom segítségével, aki szervezte az utazást, „a kő el lett vetve”. Megyünk! Csatlakozott még hozzánk két igen jeles pergető kollégám, Csörgő Milán és Antal Gábor! Az utazást esti időpontra terveztük, bízva abban, hogy kisebb forgalom mellett, váltott vezetőkkel igen gyorsan magunk mögött tudjuk a közel 1200km-ert. A tervezett útidőt 17 órában határoztuk meg.

„D”-nap:

Vasárnap 15-órakkor indultunk Gyöngyösről. A legnagyobb kihívást az utazás jelentette, persze ezt előre nem tudtuk. Több útvonal tervet megvizsgáltunk, de még menetközben is változtattuk a tervet. Másnap délelőtt 9.00-kor érkeztünk meg Tulcea-ba ahonnan komppal vittek be a Deltába. Így belecsúszott egy kis késés, de a megpróbáltatások még nem fejeződtek be. A kompolás után a Deltában is kocsival közlekedtünk Gorgova-ig. Ez az utolsó 18km-es szakasz két óra alatt tudtuk megtenni, nem kis terepjáró képességekkel ellátott autónkkal. Személyautóval meg sem próbáljátok! Na de az útról ennyit!

I.-nap hétfő:

Vendéglátónk „László” megérkezésünkkor egy kis bátorító pálinkával várt, az utazás során lelassult csapatunknak el is kellett a bátorítás, hiszen egyből a horgászatott kezdtük tervezni, Készültünk, és előre kinyomtatott térképeken kértük Lászlót, hogy segítsen a jobb helyek kijelölésében. Persze azért még itthon is beszereztem tapasztat Deltai pergetőktől bombabiztos tippeket-horgászhelyeket. A délutáni horgászterv kialakult, két hajóval fogjuk becserkelni a vizet, ebben a vendéglátónk is be fog segíteni mivel Ő is kint lesz a vízen!

Első meglepetés a kikötőben ért bennünket, egy akkora tengerjáró haladt el előttünk, ami szinte teljesen kitöltötte Sulina ágat.

A meglepetéstől felocsudva, birtokba vettük a csónakjainkat. Első ránézésre takaros jószágoknak látszottak, igaz a kenyerük javát már megették, és itt-ott látszott rajtuk a karbantartás hiánya, de pöc-röf-re indultak. Irány a vadvíz ország, megannyi kihívásokkal tarkítva!

A víz teljesen kávé volt, jelentősen áradt, amit tudjuk nem igazén jó jel. Kis csatornákon hajózva próbáltuk elérni azokat a területeket ahol esetleg az áradás hatásai nem befolyásolja vizet. Izmos 15L motorjaink néha verejtéket hánytak, hogy teljesíteni tudják a sebességgel szemben támasztott elvárásainkat, de nem sikerült nekik. Igen-igen leharcolt erőművek voltak, teljesítményük vetekedett egy 9L-éval. De legalább üzembiztosan mentek. A két hajó félúton ketté vált. Antal G.-ék egy csatornarendszeren keresztül próbálták megközelíteni a Fortuna tavat, mi pedig két csatorna csatlakozását szerettük volna megvizsgálni. Mi a célunkat igen hamar elértük. Az egyik csatorna a Fortuna-tó kifolyása ami tiszta vizet hozott magával, a mások csatorna viszont az áradással megérkezett tejeskávét szállította. A két víz keveredésénél a tisztavízi oldalon kötöttünk le, mivel itt látványosan hajtott a sügér. A tervünk bevált, székely nyelven sügerésztünk ezerrel! Rengeted kapás, és nagyon sok hal. Igaz a termetesebb példányok elkerültek bennünket, de se baj. A nyerő csalik a UL gumik voltak. Annyira belefeledkeztünk a szórakázásba, hogy meg is feledkeztünk a másik csapatról. Közel három óra múlva megérkeztek a találkozási pontra, de teljesen más irányból jöttek mint ami meg volt beszélve. A lényeg, sajnos elnavigáltam Őket és soha nem találták meg a Fortuna tavat, de végig szenvedték magukat egy kalandos csatornán, ahol nem sok halat tudtak fogni. Közben megtaláltuk a vendéglátó gazdánkat is sügerészés közben!

Az első délutáni horgászatunk ezzel be is fejeződött. A kikötő közel egy órás hajóútra volt a horgászhelyünktől.

II. nap:

Reggel nem túl korán kászálódtunk a szobáinkból elő. Lehetet úgy 9 óra mire reggelivel is végeztünk. A haditervet megbeszéltük, Antal G-ék a Fortuna tavat és a környező csatornákat kezdik vallatni, mi pedig az előre bejelölt süllős pályákat fogjuk erőltetni. Délután pedig találkozunk az előző napi sügeres pályánkon. Mi kezdtük a Sulina ág egyik csatorna befolyójánál süllő reményében. Sajnos a Sulina-ról behömpölygő víz inkább hasonlított a tejeskávéhoz, mint a Dunában megszokott lenyugodott vízhez. Rövid ideig próbálkoztunk, pedig nagyon jól meg lehetett gumizni a pályát. Na de ebben a moslékban nem igazán aktiválták magukat a halak. Tovább álltunk és a nagy legendának tartott Kavargót kezdtük vallatni. Itt három csatorna találkozik egymással, a Sontea és a Baba Rada meg egy számomra ismeretlen.

Itt már szembesülni kellet azzal ténnyel, hogy a Deltában motorcsónakot vezetők, minden józanész, valamint vízi közlekedés által diktált szabályt letojnak. Úgy 50-60km-es sebességgel közlekedő hajók száguldoztak el mellettünk mindenféle lassítás nélkül. Az egész túránk alatt ez volt a jellemző, csodálom, hogy a jóisten megsegített bennünket, és komolyabb baleset nélkül megúsztuk! Sajnos a víz zavarossága miatt, legalább is remélem, kapásig sem jutottunk el. Megpróbáltuk a tisztavíz és a zavaros határát is meghorgászni, de ott is luft.

Elindultunk a Sontea-n a következő süllős hely felé, a Sontea és Olguta találkozásához. A helyzet itt sem volt jobb, sőt még rosszabb itt nem találtunk tiszta vizet, mindenhol csak a „moslék”! Nem is erőltettük túl a helyet mivel itt is megúsztuk kapás nélkül. Folyamatosan figyeltem az eddigi motorozásaim folyamán, hogy balinra utaló jeleket fedezzek fel a csatornákon, de semmi! A békéshalazók is kapástalanságra panaszkodtak, egyszerűen nem evett a hal, vagy nem is volt, mivel a halászok által kihelyezett varsák és hálók szerintem a teljesen letarolták a pályát. Brutális mennyiségben lehet halászeszközöket látni szinte minden jónak ítélt helyen a Deltában. A Lipovánok most már értékesíthetik az általuk megfogott halakat, naponta kétszer, háromszor fordul a felvásárló hajó, szinte viccc! Na mindegy! Elindultunk a Fortuna Tóba mi is csak másik irányból közelítettünk, mint Antal G-ék. Az a csatorna, amin mi mentünk zavaros vizet szállított a tóba.

A beömlésnél igen nagy, több száz hektáros területet elszínezett, itt nem tudtunk halat fogni. Kerestünk olyan helyeket ahol tiszta vizet lehetett találni, de ezeken a területeken sem sikerült csukát fogni. Pedig hetekkel ezelőtt igen szép zsákmányokkal tértek vissza horgászok a vízről. Közben találkoztunk Antal G-ékkal Ök is csak kisebb csukákat tudtak foglyul ejteni egy rövid időre, a visszaengedésükig. Itt is csudabogaraknak számítottunk, hogy mi visszaengedjük a halakat, itt ez nem divat!!! Esténként a szálláson a halpucolónál csak hüledeztünk, nem írom le látványt, de nagyon elkeserített! A napot egy kis sügerészéssel zártuk a szokott helyünkön. Persze híre ment az előző napi fogásunknak, és szálláson lévő összes vendég kishallal letisztította a nagyobb sügereket a területről. Gondoltuk majd holnap jobb lesz!+

III. Nap:

Reggel csigalassúsággal, kényelmes tempóban elkészült csapatunk taktikát váltott. Mind a két hajóval az előzetes hírek alapján a legígéretesebb helyre a Mila 23-hoz indultunk. Messze a leghíresebb területnek számít az előzetes beszélgetések alapján. Magyarországról érkezett barátaink, akik a Hatvani régiót képviselték, már korán reggel a helyszínre siettek. A helyszínen találkoztunk is velük és az információik szerint megkezdtük vallatni a területet. Sajnos a parti pecások a jobb helyeket elfoglalták. Itt is több csatorna találkozik egy helyen, az Olguta, a Baba Rada, és a Veche. Igazi vízi paradicsom halak nélkül!

Sajnos az áradás itt is megtette a hatását és pergetésre alkalmatlanná tette a vizet. Parti pecásokat láttunk kishallal fogdosni kisebb harikat, meg a Hatvani kollégák is fogtak három jobb süllőt, de nekünk kapásunk sem volt. Régebben nem volt ritka csónakonként 40-60db süllő sem ezen a helyen, az elmesélések alapján. Öt éve viszont mélyrepülésben van a fogások száma.

Ha józanésszel gondolkozunk, nem lehet mindent a zavaros vízre fogni. De biztos, hogy kereskedelmi célú halászat rátette a területre a keresztet, és ha nem változtatnak rajta, ezt a keresztet a Deltának még sokáig cipelni kell! Valamint a mértéktelenség a horgászok részéről is elősegíti a folyamatot. Persze ez csak az én magán véleményem és ne legyen igazam! Párórás próbálkozás után feladtuk az értelmetlen küzdelmet, kapás nélkül megúsztuk az itteni pecát. Irány vissza Fortuna tóhoz, ott legalább kis csukákkal lehet szórakázni, na meg ott vannak a sügeres pályák.

Visszafelé motorozva egy kis kitérőt tettünk egy elzárt tórendszer felé, ahol kristálytiszta víz fogadott minket. Megtaláltuk az ÍGÉRET földjét gondoltam magamba, hol ha itt nem fogunk derekas csukákat. A lelkesedésem hamar megtört, közel egyórás küzdelmünket kapás nélkül megúsztuk. Visszaindultunk hát a bevált sügerező helyünkre vigasztalódni. Na, a látvány, ami fogadott minket, nem volt vigasztaló! Közel tíz csónak vallatta területet kishallal, na most légy okos pergető horgász! Mindenki, aki eddigiekben békéshalazott az most a helyünkön sügerezett, csatlakoztak még hozzájuk pergetők is a kik nem találtak ennél jobb helyet. A pergetők nagy kárt nem tettek az állományba mivel nem voltak megfelelő csalijaik, de kishallal mártogatók azok szépen ritkították az állományt. El is ment a kedvem az egésztől, így kimentünk az egyébkén nem nagy élményt nyújtó tóra kis csukeszokat fogni. Pár csukaifioncot a rendre tanítottunk, remélve így legalább nem kerülnek a halfarkasok zsákmányává! Sokszor ez is lehet a cél, ha még nem is a legnemesebb!