regisztráció

Hőtérkép

• Tiszaroff 2013

Varosikikoto 23.08.2013 12:01
    Ismét profi volt a szervezés, nagyon kitettek magukért a roffiak is! Köszönjük szépen!

• Csónakos Páros Pergető Világbajnokság 2012

Insulator 08.11.2012 05:43
    Na ez ismét egy jó beszámoló !! Még mindig GRAT a résztvevőknek. Sajna ez a pénztelen világ ezt hozza.

• Pergető OB. V. forduló, Tiszafüred

Insulator 30.10.2012 07:42
    Grat a helyezetteknek ! és valami hasonló beszámolót kellene írni minden versenyről :-)))

Rhone

Olvasóink értékelése:  / 1
ElégtelenKitűnő

Francia RÓNA/Rhone!

Megérkeztünk az egyhetes Rhone-i horgásztúránk helyszínére. Az utunk kishazánktól idáig teljesen zökkenőmentesen zajlott egy kis Olasz kitérővel. Tíz év után megint az a megtiszteltetésben lett részem, hogy Varga Vilmos barátommal, al. Rocker Vili-vel alhatok egy ágyban. Népes baráti és rokoni társasággal érkeztünk, nagy reményeket fűzve kis kalandunkhoz. A családtagok kirándulásokat, mi meg horgászatot terveztünk. Sajnos már az első napon az időjárás beleszólt a terveinkbe.20190519 071009

1 nap történései:

Gyakorlatilag délelőtt kettő órát tudtunk horgászni. Ez alatt fogtunk kettő kis süllőt valamint egy kis harit. A kis jelző talán erős, de ennél kicsinyítőbb jelzőt nem tudok mondani! Lásd a képeken.

20190517 181441

20190519 103551

20190519 123744

DSC 4899

DSC 4902

2 nap történései:

Én nem horgásztam, mivel a Parti VB helyszínét mentem megtekinteni, hogy legyen egy kis előzetes információ csapat tagjai részére. A közel tízórás autózgatás nem volt hiába való, mivel teljesen más víz fogadott mint azt gondoltuk előzetesen, de erről egy másik alkalommal. Varga G. egyedül maradt a folyó összes halával együtt, és Ő próbált velük kontaktust teremteni. Ami túl jól sikerült, legalább is egy rövid ideig. Megtépte egy víz alatti torpedó, gyakorlatilag a hari az akasztás helyszínétől egy vágtában átszáguldott a folyó szemközti oldalán lévő bedőlt fába, ahol integetés nélkül búcsúzott. Na de ez jó jel! Ezen a napon még az idő sem volt a legjobb, borult, csepergős, (taknyos), nem igazán horgászidő.

20190521 182045

20190521 182143

3 nap történései:

Sajnos eseménytelenül telt el ez a napunk. Gyakoroltuk a vertikális pecát, mert itt az a célravezető. Egyébként a folyó ezen mellékága (kis Rhone) ahol mi vagyunk, nagyon hajaz a Tisza alvízi körülményeire. Mint vízmélysége mint a sebessége hasonló, de még a szélessége is. Gyakorlatilag hulla csend uralkodott egész nap, a halak sem mutatják magukat. (ehhez hozzá kellett szoknunk a későbbi napokban is) De nem így voltak ezzel mások! Szálláson utolsó napukat töltő Magyar horgászok, apa-fia páros az utolsó utáni percben, ami a horgász idejüket illeti. Mivel szerdán délelőtt Ők elutaztak. Az utolsó csurgásukban egy 60kg+-os harcsát fogtak. Volt ám Öröm, mivel az idősebb Úrnak (73 év) ez a horgászat volt a szülinapi ajándéka. Gratulálok még egyszer, szép beteljesedése a horgászással eltöltött éveknek.

20190522 095616

20190522 100002

4 nap történései:

Most már csak mi voltunk a vizen! Egyébként is jellemző, hogy nem látni senkit rajtunk kívül horgászni. Csak egy öreg halász ki már 93.-éveit koptatja, szokott emelőhálóval halászni ez egyik frekventált befolyóban. Megint nulla. Még kapásig sem jutottunk el. Pedig most már megpróbáltunk több módszert is, de nem akarják értékelni a halak az erőfeszítéseinket. Mondjuk, azért nagyon nem erőlködünk, mivel a napi pecánk az 4-5 órában kitelik. De jól van ez így, pihenni jöttünk!

20190522 131623

20190522 131646

20190522 133836

5. nap

Nem kertelek sokat, megint nulla! Pedig az idő kellőképpen javult, a víz hőmérséklete is átlépte a 17C-ot. Na de minden hiába. Esti órákban a fényváltásra Vargai Vili is csatlakozott Rhone-i pergetők közösségéhez, melyet ez eddig csak mi képviseltünk Gabival. Na meg persze megérkezett két Német különítmény de ők a behúzós módszer szerelmesei. Mint a pók az eldugott sarkokat, befonták a folyó egyes szakaszait horgászkésségeikkel. Akár két-háromszáz méterre is elhúzzák a csalihalaikat. De ezt már láttam a Pó esetében is. Szerencsére mi nem part dobálós pecát erőltettük így nem akadályoztuk egymást.

20190523 204510

Gabival jókora részt bebarangoltunk, de hiába. Gábor már a legendás domolykók nyomát kutatta, de csak egy –két önjelölt sihedert tudott becsapni, és egyébként: Síri csend és kapástalanság.

20190523 201700

20190523 202516

Már kezdtünk kételkedni a legendákba, és magunkban is kimondva-kimondatlanul kérdéseket tettünk fel: van ebben harcsa? van ebben egyáltalán hal? hol vannak beígért domik? De méltatlankodásunkból a táborunk felé motorozva Vili csónakjának sziluetje térített vissza a jelenbe: perecbe hajló pálca, begörnyedt emberi test, feszülő izmok, na meg ide-oda táncoló csónak. Varga Vili HALAT FÁRASZTOTT! Ez nem lehet igaz! Most jött ki egy félórája. Szerencsére az egész fárasztást felvettük a mi csónakunkból, ami így is izgalmassá sikeredet. Jutalmunk egy 220cm-es hari látványa.

20190523 211457

20190523 211721

6. nap

Vilivel „korán reggel” ami csak szerintem most volt korán, hat órakor kihajóztunk Vilivel. Szépen szisztematikusan végig kutyogattuk a frekventált helyeket. De semmi! Egy-két hari felugrás, ahogy Vili nevezi a radaron, de csalik hal nélkül maradtak. Vagy mégse! Már az utolsó reményt is elvesztve, éppen azon gondolkodtam, hogy el kellene indulni a tábor felé, mivel már kilencet is ütött az óra. A vertikális csalival gondolataimba mélyedve, egy ütemet kihagytam a mozgatásba, és a felső ponton megállítottam. Derült égből villámcsapás! Erős ránehezedés-mely húzásba ment át. Gyakorlatilag bevágni sem volt időm! kb 15 perc fárasztás után megjelent életem legnagyobb harija, a maga 189cm-ével.

20190524 060751

20190524 090405

20190524 090651

Fényváltásra még kimentünk Gáborral, utolsó esély reményében. Megint jó hosszan elkalandoztunk az „érintetlen” folyó, érintetlent azért tettem gondolatjelbe, mivel most át kellett goboznunk magunkat a Német sporttársak által keresztül-kasul behózott szerelékein. Találtunk egy gyenge küsz ívást amin volt is harcsa rablás, de nem jártunk szerencsével. Kicsit lelógó orral motoroztunk vissza a táborba. Talán elégedetnek kellene, hogy legyek, hiszen megfogtam életem legnagyobb halát! Többre számítottam! De ilyen a horgász szerencse! Járhattunk volna rosszabbul is, de elégedjünk meg azzal, hogy láthattunk szép halakat. Egy biztos, ebben a vízben élnek kapitális halak. A vendéglátónk, Varga Vili megtett mindent az eredményességünk érdekében, még sokszor többet is mint ilyenkor szokás. Köszönjük Vilinek az istápolást, segítséget, és kívánunk neked nagy halakat, sok vendéget!

És küldöm ezt a virágot mindenkienk aki támogatott ebben a túrámban!