Ön itt van: www.pergess.huVerseny kiírásokOPPB 2018

Hőtérkép

• Tiszaroff 2013

Varosikikoto 23.08.2013 12:01
    Ismét profi volt a szervezés, nagyon kitettek magukért a roffiak is! Köszönjük szépen!

• Csónakos Páros Pergető Világbajnokság 2012

Insulator 08.11.2012 05:43
    Na ez ismét egy jó beszámoló !! Még mindig GRAT a résztvevőknek. Sajna ez a pénztelen világ ezt hozza.

• Pergető OB. V. forduló, Tiszafüred

Insulator 30.10.2012 07:42
    Grat a helyezetteknek ! és valami hasonló beszámolót kellene írni minden versenyről :-)))

OPPB 2018

Olvasóink értékelése:  / 2
ElégtelenKitűnő

Országos Parti Pegető Bajnokság

Döntő

Zagyva

helyezettek

Magyar horgászok egyik legnépszerűbb versenyének nőtte ki magát a másodjára megrendezett Országos Parti Bajnokság! A három helyszínen - Siócsatorna (Szekszárd), Nagykunsági Csatorna (Abádszalók), Nádor-csatorna (Sárszentmihály) lebonyolított selejtező fordulókra közel 120 fő nevezett. Az új selejtező rendszernek köszönhetően az egyes fordulókból csak 10-10 fő tudott tovább jutni a Jásztelek határát érintő Zagyva folyón megrendezendő Parti Pergető Országos Bajnokság döntőjére.

A versenyhelyszín több versenyzőnek nem volt ismeretlen, mivel a tavalyi évben itt rendezték a selejtező fordulókat. Így a péntek kora esti regisztrációra 27 fő megérkezett. Sajnos három fő nem tudott megjelenni, így Ők nem vehettek rész a további eseményekben. A verseny központi bázisa ez időre megépült, valamint már kora délutánra a teljes versenypálya kijelölésre került a rendező Mátrai Pergetők jóvoltából. A korábban érkezők a teljes versenypályát be tudták járni és fel tudták mérni a szektorok elhelyezkedését. Igen nagy meglepetést okozott a versenyzők között a szektorok nagysága és a bennük elhelyezkedő horgászhelyek száma! Gyakorlatilag minden versenyzőre 3-3 horgászhely jutott a szektorokban. A három szektor közel három kilométer hosszú volt, így a versenyzők akár több kilométert is gyalogolhattak, netán futottak az egyes szektorokban, fordulónként. Na de ne rohanjunk ennyire előre! Este nyolcra lezajlottak a hivatalos események, regisztráció, versenyzői értekezlet, eligazítás. A szombat délelőtti első forduló reggel fél hétkor kezdődött a szektorokban lévő bázis-kiindulási pontokon történő regisztrációval. A versenyzőknek negyedóra állt rendelkezésükre a szektor megtekintésére, és utána megkapták az első etap mérlegelő lapjait. 7.00-kor elindult az első etap mind a három helyszínen. Szektoronként 9-9 versenyző mérte össze tudását egymással. Minden szektorban 4*45 perces etapot kellett teljesíteniük. Versenyzőként nekem innentől az adrenalin elindult, de gondolom mindenki így volt ezzel. Én a „B” szektorban kezdtem, nem túl jó beindulási számmal. A versenypálya nagysága és tagoltsága miatt verseny közben gyakorlatilag nem tudtunk semmit egymásról. Az előre elhatározott taktikámon egy kicsit változtattam, és nem a süllő horgászatát erőltettem gumival az első pillanattól, hanem megpróbáltam domolykót fogni woblerrel. Az első tíz percben volt egy jó domim, ami sajnos idő előtt távozott. -Na de nem baj, ez jó jel! - gondoltam akkor. Még az első etapban egy kis balinom kereket oldott szákolás előtt. De volt több ígéretes kapásom, így az első etap után úgy döntöttem maradok a Wobleres pecánál. Az etap végét jelző dudaszó után a szektor gyülekezési pontján találkozott újból a kilenc versenyző. Mindenki hasonló eredménnyel zárt, mint én, és nem voltak kivételek, mindenki nullázott. Az „A” szektorban Vetési L. fogott 1db halat igen magas beindulási számmal. A „C” szektorban ketten fogtak halat Gégény V. és Dráviczky Cs. Bevallom ennél azért többre számítottam, na de megvoltak a kapásaim! Fel a fejjel a második etapra, mely perceken belül kezdődött. Megint kapás kapást követett, de nagyon finnyásan. Közben elvesztettem a legjobb Wobleremet, de nem baj van más! Megint lemaradt egy domim, meg még egy kis balinom. Csak megtörik egyszer a szerencsétlen sorozat. Közben vége lett az etapnak. Két etap: nagy NULLA a részemről. A többiek is nagyon panaszkodtak az elvesztett halak miatt. A „B” szektoromban csak Csörgő M. fogott halat. Az „A”-ban két versenyző dicsekedhetett halfogással, Karádi L. és Farkas T. A „C”-ben ketten vigéckedtek, Fürtös A. és Molnár B. Azt nem mondom, hogy nem irigyeltem Őket, de köszönhetően a jelenlegi szabályzatnak akár egy etapon belül is be tudom hozni a lemaradásomat, gondoltam akkor még! Nem volt sok idő a töprengésre, mivel indult a harmadik etap. Maradtam a woblereknél, de etap közepére elvesztettem az összes fogós db-ot. Váltottam körforgóra. A kapásaim nem szűntek meg, de megint csak lemaradásokkal végződtek, micsoda pech! A lótúrót volt az! Így visszagondolva alkalmatlan összeállítással horgásztam végig három etapot, de erre csak a verseny után jöttem rá. A többieknek a szektoromban hasonlóan hozzám csak a lehetőség muzsikált. De Csörgő M. azért elhúzta a nótánkat. Megint fogott egy halat, ezzel nagy lépést téve a szektorgyőzelem felé (harmadik fordulóban csak neki sikerült halat fognia). Az „A” szektorban megint foglyul ejtettek 2db halat. Gombár A., és Gáspár B. személyében. A „C” majdnem benullázott, de Gégény V. 2db hallal bebiztosította a szektorgyőzelmet (összesen már 3db hala volt), pedig még volt hátra egy etap. Na de irány a negyedik etap. Ha fogcsikorgatva is, de úgy gondolom, mindent beleadtam, az előző etapok taktikáját vittem tovább. Szaladgáltam, mint pók a falon, legalább tíz horgászhelyen horgásztam, de hiába. Megúsztam kapás nélkül! Közben Takács Ildi, mint a női nem egyetlen képviselője ebben a kemény, fizikálisan is megerőltető spotban, nem messze tőlem kirámolt két halat, még a csobogásukat is hallottam. Ez maga volt a rémálom! Teljesen összetörtem! Kovács T.-nak (a 2017-es Parti OB bajnok) is sikerült az utolsó etapban fogni 1db halat. „A” szektor megint 2db hal, fogta Vetési l., aki ezzel bebiztosította a szektor I.-et. és Pankotay G. A „C”-ben először a nap folyamán csak 1db hal esett áldozatul, fogta Fürtös A. Vége lett az első fordulónak. Voltak, akik jól szerepeltek a szektoraikban és nagy bizakodással készülhettek a délutáni második fordulóra, de voltak, akik-többek között én is- lógó orral bandukoltak vissza a bázispontra. A gyors ebéd és az eredmények értékelése után (amit alább láthattok) úgy döntöttem szundítok egy kicsit. Sokan hasonlóan gondolkodtak, vagy éppen kiscsoportos foglakozásban megbeszélték a délelőtti tapasztalatokat. Hamar eljött a délután fél négy, irány a szektorokba, kezdődik a második forduló. A versenyzők az óramutató járásával ellentétesen cseréltek szektort, így én és a velem küzdő sporttársaim a „C” szektorban kezdtünk. Minden óramű pontossággal indult. Én taktikát váltottam és az eredetileg betervezett UL gumizás mellett döntöttem, amit az edzés eredményeim alapján kitaláltam magamnak. Az első fordulóban miért nem ezt csináltam? Mert hibáztam! Több év versenytapasztalatával is képes erre az ember. Az első etapban a „C” szektorban ahol mi versenyeztünk 1db hal esett. Az”A”-ban 6db hal. Ez a mostani döntőben pályacsúcsot jelentett, de ebből Gégény V. derekasan kivette a részét 3db hallal. A „B”-ben szintén 1db halat sikerült zsákmányolni. Nem részletezem az eredményeket etaponként, az értékelő lapról minden kiolvasható. A mi szektorunkban három etapban is csak 1-1db hal került szákba. Talán az utolsó etapunk volt a legsikeresebb, mivel itt 3db hal fogását tudták regisztrálni a mérlegelők. Ami számomra a fontos, hogy 2db hallal csináltam egy szektor I.-et. Jöhet a kérdés! Mi a p…t csináltam a délelőtti fordulóban? Na de hagyjuk! A délelőtti helyezettek közül megint fogott: Csörgő M. és Takács I. Ők nagy lépést tettek az összetett szektor dobogóért. Az „A” szektor kitett magáért, szinte mindenki fogott halat. Ez ezen a pályán kimagasló eredmény. Gégény V. megint csinált egy szektor I.-et. Ezzel nagy lépést tett a végső célig, a válogatott kerettagságig. A „B” szektor hasonlóan muzsikált, mint a miénk. Itt Rozsinszky M. gyűjtötte be a szektor I. helyezést. AZ ”A” és B” rajtszámú versenyzők között gyakorlatilag nem dőlt el semmi. nagyon kiegyenlített eredmények születtek. „C” rajtszámúak között kimagaslott Gégény V. kiegyensúlyozott eredménye két szektor I.-gyel, de Ő sem érezhette magát biztonságban. A harmadik, vasárnap délelőtti fordulóban ez be is igazolódott! Gyakorlatilag 12 versenyző loholt a harmadik forduló előtt a döntő első öt helyezéséért! A tét nagy volt, ez láthatóan lejött a vasárnap reggel felsorakozott versenyzők arcán. Sokan próbálták elütni a feszültséget poénokkal, vicceskedéssel, de a feszültség tapintható volt. Az én csapatom „B”- rajtszámúak „A” szektorban horgásztunk. Itt jegyzem meg, hogy a Mátrai Pergetők 8 döntős versenyzőjéből, heten ebben a csoportban horgásztunk. Ezt megrendezni sem lehetett volna jobban. 9 versenyzőből 7 mátrai egy szektoron belül, gyakorlatilag egymást vertük meg! Maradtam a délutáni gumis technikánál. Az első etapban rögtön a kezdetnél szákolás előtt megharapott egy csuka. Hú de kellett volna!! Na de jó úton jártam. A második etapban megint megharapott, de most az etap végén. A harmadik beindulás előtt előkét cseréltem csukázóra. Meg is lett az eredménye! A további két etapban egy kapásom sem volt. De már talán nem is bíztam a halfogásban, feladtam idő előtt! A szektorunkban a halak nem éppen voltak kapó kedvükbe, de az ügyesebbeknek azért sikerült egy-egy halat fogniuk. Kivétel Karsai R., aki kettőt is bezsákolt, ezzel csinált egy szektor I.et. Bánhatta az első forduló ellezserkedését, mert ez a válogatott kerettagságba került neki. Csörgő M. kitartó horgászattal megint fogott, ez az összetett II. helyét jelentette számára. A „C” szektorban negatív csúcs született a négy forduló alatt 1db hal került mérlegelésre, fogója: Karádi L. aki megnyerte ezzel a szektorát, és az összetett dobogó harmadik fokára állhatott. A „B” szektor hozta az utolsó forduló legnagyobb küzdelmét. Fürtös A. az első etapban fogott 2db halat, ezzel akár Gégény V. két szektor I.-esét is meg tudta volna verni, mivel három etapban nem sikerült halat fognia ebben a fordulóban Gégény V.-nak. De jött az utolsó etap! Hogy honnan vagy hogyan szedett össze ennyi energiát, elszántságot, összpontosítás Viktor, a mai napig talány számomra. Mindent a bázisponton hátrahagyva, egy bottal és egy csalival bement a szektorba, és megcsinálta! Három halat fogott ott, akkor, amikor már senki nem tudott fogni. Hú most is beleborzongok! Három szektor I.-sel abszolút bajnok lett. Nagy-nagy gratula! De minden versenyzőre vonatkozik a gratuláció, mert nagyon sportszerűen, tényleg óriási kitartással küzdötték végig ezt a három fordulót. Pedig én tudom, mert megtapasztaltam, brutál nehéz volt halat fogni, vagy látni mások sikereit. De mindenki emelt fővel mehetett haza, mert mindent megtettetek a cél érdekében. Nem sikerült! Majd jövőre fog! Van ez így! Köszönöm a rendezőknek, egyesületi társaimnak a Mátrai Pergetőknek, a szponzoroknak, családtagjainknak, feleségeknek, gyerekeknek mind-mind azt a segítséget amit ezen a hétvégén kaptunk tőletek!