Ön itt van: www.pergess.huVersenybeszámolókParti Pergető VB 2018 Bosznia

Hőtérkép

• Tiszaroff 2013

Varosikikoto 23.08.2013 12:01
    Ismét profi volt a szervezés, nagyon kitettek magukért a roffiak is! Köszönjük szépen!

• Csónakos Páros Pergető Világbajnokság 2012

Insulator 08.11.2012 05:43
    Na ez ismét egy jó beszámoló !! Még mindig GRAT a résztvevőknek. Sajna ez a pénztelen világ ezt hozza.

• Pergető OB. V. forduló, Tiszafüred

Insulator 30.10.2012 07:42
    Grat a helyezetteknek ! és valami hasonló beszámolót kellene írni minden versenyről :-)))

Parti Pergető VB 2018 Bosznia

Olvasóink értékelése:  / 2
ElégtelenKitűnő

Visszaemlékezés a Boszniai parti pergető VB –re

Téli időszakokban a kevés pergető horgászati lehetőség mindig lehetővé teszi,hogy az ember visszaemlékezzen az elmúlt időszak szép pecás élményeire,nosztalgiázzon,és egy kicsit erőt merítsen a jövőbeli vízparti támadásokra. Ez velem is így történt és gondoltam megosztom veletek tavalyi vb-s élményeinket.

A történet 2017-ben kezdődött, amikor is a Mátrai Pergetők kezdeményezésére újra indult az Országos Parti pergető bajnokság 8 év szünetelés után. Sokan űzik kis hazánkban ezt a sportágat, de a világbajnokságon kizárólag pisztráng fogás a cél, melyre igen kevés lehetőség található felénk. Ettől függetlenül igyekezett a szervező csapat olyan vizeken rendezni a hazai versenyeket, melyek a leginkább hasonlíthatnak ezekhez a nemzetközi versenyekhez. A Zagyva folyón rendezett elődöntők után az Ipoly folyó adott otthont a döntőhöz. Itt már főleg a domolykó volt a célhal, mely horgászata talán legközelebb áll a pisztrángéhoz. Az izgalmakkal bőségesen ellátott döntő lebonyolítása után kialakult a válogatott keret, melyet a bajnokság első 5 helyezettje képviselt. Számomra különösen nagy boldogságot jelentett az utazó keretbe való bekerülés, hiszen több mint 10 év alatt rengeteg pergető versenyen vettem részt, szép eredményekkel, kupákkal, válogatott kerettagsággal, de világbajnokságon még nem képviselhettem hazánkat.

A versenyre való felkészülés első fázisában igyekeztünk támogatókat keresni, mivel speciális pisztráng horgászathoz való felszerelésünk nem volt, ill. meg kellett szerveznünk egy edzést VB helyszínére, hogy hátha elősegíti jobb szereplésünket a versenyen. Ezúton is még egyszer köszönjük a Mátrai Pergető SHE anyagi támogatását, Dávid Feri és Kürti Tibi edzésen való segítségét. Köszönjük a NORMARK felszerelésekkel való támogatását Sándor Györgynek és Krasznay Gábornak. Nem utolsó sorban köszönjük Szekeres Sándornak, az ES FIshinges műcsali támogatását, és segítségét az edzéseken.

Miután sikeresen előkészítettük az utazást, nekilódult kis csapatunk a számunkra ismeretlen országba. A MOHOSZ által biztosított kisbusszal és Feri autójával kényelmes 10 órás utazással érkeztünk meg Szarajevóba. Gyönyörű tájak, szép természeti adottságok segítettek elterelni a figyelmünket a még mindig visszaköszönő háborús képekről. Kicsit körülményesen, de sikerült találnunk 2 kísérőt, akik segíthették tájékozódásunkat. Mint később kiderült az egyikük válogatott bosnyák versenyző volt, aki néhány napon keresztül igyekezett mindenhova eljuttatni minket, kivéve a versenypályát. Szép helyeken jártunk, horgásztunk, de hallal csak ritkán találkoztunk a kevésbé telepített vizeken. Viszont a különválásunkat követően a szerencsének és leleményességünknek köszönhetően 2-szer 4 órát mégis horgászhattunk a VB helyszínén. A Zeljeznica folyó ezen szakasza még bővelkedett pisztrángban az előző versenyek telepítései miatt, és ez lehetőséget nyújtott számunkra, hogy bele kóstoljunk egy ismeretlen horgászati módszerbe. Parádés edzéseket követően, melyen nyolcan kb. 500 db pisztrángot sikerült fognunk elégedetten nyugtáztuk, hogy ez talán nem is olyan nehéz feladat, megtaláltuk a haltartó helyeket, úgyhogy jöhet a VB!

Hazaérkezésünket követően gyorsan eltelt a 4 hét és indulhattunk vissza Szarajevóba. Az edzésekből kiindulva, de a realitás talaján maradva bíztunk benne, hogy kevés, de tartalmas tapasztalatainkkal hátha sikerülne néhány országot megelőznünk a versenyen. Miután sikeresen megérkeztünk és elfoglaltuk már bejáratott szállásunkat kipihentük az út fáradalmait. Másnap már korán a Zeljeznicánál kezdődött a folyó feltérképezése, szektorokra bontva. Igyekeztünk bejelölni a jó részeket, fél szemmel figyelve a sokkal tapasztaltabb válogatottak munkáját. Gyakorlatilag már ekkor feltűnő volt, hogy milyen szervezetten, mekkora csapattal dolgoznak a résztvevők. A mi kis 8 fős csapatunk eltörpült a többi ország 20-30 fős egységeihez képest. A másnapi hivatalos edzésen bár már horgászat is zajlott, de inkább igyekezett mindenki még egyszer feltérképezni a legjobb helyeket. Ezt követően megnéztük a hivatalos telepítést, és konstatáltuk, hogy valóban nagy mennyiségű pisztrángot helyeztek elosztva a verseny pályára. Délután megtörtént a sorsolás és készülhettünk a másnapi megmérettetésre.

A VB első verseny napján, miután mindenkit eljuttatunk saját szektorába, megindult a verseny. Első dobás hal! Szinte önkívületi állapotba kerülve igyekeztem tenni a dolgom. És sajnos innentől már a kezdett kirajzolódni a realitás, mely egyre csak erősebbé vált bennem. A halak megfogásában technikailag minimális a hátrányunk a többi csapathoz képest, viszont a rutintalanság, a technikai hiányosságok a halak kezelésében azonnal szembetűnővé váltak. A kötelező merítés, halszabadítás, hiányosságai miatt rengeteg időt és halat vettek el tőlünk. Hiába fogtuk a halakat, a rutinos versenyzőkkel szemben kevésnek bizonyult. Miután lezajlott az első nap, összeszedve a csapatot egyértelműnek tűnt, hogy mindenki ugyanebben a cipőben járt, ugyan ezekkel a problémákkal szembesült verseny keretek között. És erre sajnos borzalmasan nehéz felkészülni úgy, hogy gyakorlatilag hazánkban szinte fellelhetetlen ilyen kategóriájú víz, netalán ilyen halsűrűséggel. A második napon már kicsit jobban ment a peca, de sajnos ez is kevés volt ahhoz, hogy eredeti terveinknek megfelelően csapatban megelőzzünk néhány válogatottat. Kissé csalódottan, de tapasztalatokban erősen gazdagodva búcsúztunk Boszniától. Feledhetetlen emlék marad számunkra ez a közel két hét együtt töltött idő, baráti segítő összhang a csapatunkban. A világbajnokokkal erősen tűzdelt mezőnyben horgászni, ahol parádés horgászteljesítményeket láthattunk, és tapasztalatokat gyűjthettünk.

Szerencsére egyre több horgászt mozgat meg a versenyzésnek ez a válfaja, úgyhogy néhány lelkes pergető társunk, horgászvezetők és a mi tapasztalataink alapján is elindult egy új kezdeményezés. A 2019-es OB már egy pisztrángfogó OB lesz, a VB-hez hasonló feltételekkel. Bízunk benne ,hogy sikeres lesz ez a kezdeményezés is, és egyre több lehetőség lesz a pisztrángozás tudományának elmélyítéséhez. Egyúttal sok sikert kívánunk a 2019-es Franciaországi VB-re utazó csapatnak a sikeres szerepléshez, és remélhetőleg már az idén sikerül szép eredménnyel zárni a világbajnokságot.

Lehel Iván (Mátrai Pergetők)