Ön itt van: www.pergess.huVersenybeszámolókPergető Triatlon Duna 2013

Hőtérkép

• Tiszaroff 2013

Varosikikoto 23.08.2013 12:01
    Ismét profi volt a szervezés, nagyon kitettek magukért a roffiak is! Köszönjük szépen!

• Csónakos Páros Pergető Világbajnokság 2012

Insulator 08.11.2012 05:43
    Na ez ismét egy jó beszámoló !! Még mindig GRAT a résztvevőknek. Sajna ez a pénztelen világ ezt hozza.

• Pergető OB. V. forduló, Tiszafüred

Insulator 30.10.2012 07:42
    Grat a helyezetteknek ! és valami hasonló beszámolót kellene írni minden versenyről :-)))

Pergető Triatlon Duna 2013

Olvasóink értékelése:  / 0
ElégtelenKitűnő

PERGETŐ TRIATLON

DUNA Kalocsa 2013

A pergető triatlon egy 24 órás horgászverseny-sorozat három helyszínnel. Nekem személy szerint Dunai fordulója a legkedvesebb. Igen, ez azért van, mert a Dunán horgászom a legtöbbet. A Duna a legkedvesebb horgászvizem. Ahogy telik az idő és nő a tapasztalat, egyre gyakrabban találkozom a halakkal. Ma már én is tudom: tévhit, hogy a Dunában kevés a hal. Horgászataim alkalmával egyre gyakrabban fogok termetes halakat és nagyon ritkán maradok hal nélkül. Ez a verseny is bebizonyította, hogy sok szép hal él a Dunában. Érdemes versenyt szervezni a Dunára.

Nagyon készültem a versenyre. Az idén nyári horgászataimat az éjszakáknak szenteltem, hogy a verseny éjszakai szakaszában is jobban teljesítsünk. A felkészülés során is többször akadt horogra termetes süllő, így nagyon bíztam abban, hogy a versenyen is sikerül egy szebb példányt fényképező végre kapni majd. A forduló előtti hétvégét már a kalocsai szakasz feltérképezésével töltöttem. Találtam is néhány jó helyet, ahol véleményem szerint nagy eséllyel összejöhet a randevú a jobb süllőkkel. Pontosabban fogalmazva a felkészülés alatt ez össze is jött. Augusztus 31-én éjszaka egy 4kg-os példány is megütötte a csalimat. A közelben ténykedő kishalászokat kértem meg a fotózásra. A fotózást követően a halat azonnal vissza is engedtem. (A halászok lélegzete is elállt, amikor látták elúszni a szép halat.) Hiába kértem én, hogy a szabadságáért cserébe egy hét múlva küldje el hozzám az apját -azt is visszaengedem- a versenyen csak a gyerekei jöttek. Persze nekik is nagyon örültem és ők is visszakapták szabadságukat.

Edzés eredménye:

00 Az edzes eredmenye

A Mátrai Pergetők képviseletében ezen a versenyen most csak két csapat indult: az Andrási-Vojkuj és a Varga-Varga páros.

Térjünk vissza az esemény elejére: a szombat reggeli kezdéskor a verseny szervezői Mészöly Sanyi és élete párja Orsika meleg reggelivel várták a versenyzőket. A reggeli után Sanyi megtartotta az eligazítást, ahol még versenyzői javaslatra a tervezett mérlegelési időpontokat módosítottuk, hogy a halfogásra legesélyesebb időszakokat a versenyzők a vízen tölthessék. A délelőtti szakaszt mi a balinokkal szerettük volna eltölteni, de első halként egy szép csukát sikerült becserkésznünk. Aztán a parti kőszórást csorogva jöttek a balinok is szép számmal. Tesómnak sikerült két egészen nagy példányt is ejtenie. Ezek csak néhány centivel maradtak le Szapi termetes balinjától. Az első fordulót a harmadik helyen zártuk. Első helyen a Péli-Szegedi páros végzett. Őket követte a Némethi- Iványi páros.

Szapi balinja 1:

01 Szapi balinja

Szapi balinja 2:

02 Szapi balinja

Zoli balinja:

03 Zoli balinja

A szervezők délben is kitettek magukért, így a mezőny egy jó marhapörkölt elfogyasztását követően tudott neki kezdeni a délutáni szakasznak, melynek végét 18:00-ra tűztük ki. Nekünk csak két db kisebb jászunk volt 17:00-kor, amikor összefutottunk Rolanddal és Dénessel útban a gerjeni zátony felé. Rolandéknak egy süllőt és egy csukát mértünk. Nem sok idő volt már a szakasz végéig, így azt gondoltuk, most bukjuk a harmadik helyet. Szerencsénk volt, mert a zátony ráfolyási oldalán rátaláltunk az előző hétvégén szabadon engedett süllő gyerekeire. Egymás után húztuk a halakat. A rövid idő alatt sikerült 4 süllőt és 6 balint zsákmányolni. Ezzel megerősítettük harmadik helyünket. Az élen a korábbiakban is jól teljesítő párosok maradtak.

Parti mérlegelés:

04 Parti merlegeles

DU.-17-től:

05 Du 17-tol

Ezt követően jött a verseny legígéretesebb szakasza: az esti fényváltás. És hogy, hogy-nem a legtöbb csapat ebben az időszakban teljesített a leggyengébben. Mi is így jártunk. Ebben az időszakban csak egy jászt sikerült fognunk. Akkor még nem tudtuk, de az eredménytábla is mutatja, hogy ebben a szakaszban erősített be a Varga Vilmos- Kis Aladár páros, megközelítve a harmadik helyet. Miért sikerült ilyen rosszul ez a szakasz? Utólag elemezve nyílván több oka is van. Mi a kikötő fölötti első kőspiccen akartuk megfogni az esti nagyokat. Időben be is fejeztük a vacsorát, hogy a helyet elfoglalhassuk. Sikerült is elsőnek odaérnünk, behelyezkednünk. A többiek nem kapkodtak ennyire. Aztán néhány csapat elhúzott mellettünk a felsőbb vizek felé. Akadt néhány csapat, aki a baráti találkozó vidámságában úszva bennünket nagy hanggal üdvözölve a mi célterületünket halakra veszélyesen megközelítve tartott a horgászhelye felé. Ezt követően úgy esteledett be, hogy a víz teljesen néma volt. Úgy döntöttünk átállunk egy másik kövezésre. Nem volt szerencsénk, mert a lesúlyozást elrontottuk. A sekély vízben az utolsó pillanatban fennakadtunk a kövezése, ezzel nem kis zajt okozva.

Elértünk a verseny utolsó szakaszához. Aki még nem próbálta, valószínűleg nem is nagyon sejti, hogy a 16 órás pergetés után az éjszaka kellős közepén igencsak nagy kísértésnek van kitéve az ember. Húzna az ágy! De hajt a cél is. A csapatok legtöbbje ilyenkor pihen egyet. A mi taktikánk a vízen alvás, annak is a lehető legrövidebbre redukált hossza volt. Nekem elég jól sikerült tartanom magam, így csak kettőtől aludtam mindössze két órát. Kettőig nem sikerült halat fognunk, így én is az alvás mellett döntöttem. Persze beállítottam az órámat, hogy négy előtt felébredjünk. Megérte. A reggeli etap végén a parton Szapitól azt kérdezhettük: milyen halat vegyünk ki a zsákból? Volt jászunk, csukánk, balinunk, süllőnk és harcsánk is. Sajnos a hari csak 64 cm hosszú volt. Talán jövőre megnő egy kicsit, úgy látogat meg bennünket.

Hajnali Süllő:

06 Hajnali sullo

Az éjfél utáni fogás:

07 Az ejfel utani fogas

Verseny egyetlen harcsája:

08 A verseny egyetlen harcsaja

Úri Geller - a harcsa hajlító:

09 Uri Geller a harcsahajlito

Persze Varga Viliék sem aludtak sokat. Megtalálták a jászokat és ügyesen szedegettek belőlük. Ezzel meg is előztek bennünket. Gratulálunk nekik. Hodula Tamásék is összeszedték magukat így az V. helyen végeztek. Enzsől Gabiék a legjobb szakaszukat tudhatták maguk mögött a verseny legnagyobb halával, egy 72 cm-es balinnal. Kerekes Rudi és Horák Dénes végig kitartottak a süllők mellett. Fogtak is belőlük szép számmal, de sajnos csak kicsik estek csapdába, így nem nyerhettek versenyt. A Szapi-Sanyi páros a versenyen végig egyenletes teljesítményt nyújtva, végig a nagy halakat keresve a VI. helyen végzett. Rolandék is keményen küzdöttek. Egész éjszaka a vízen voltak. Dunai tapasztalatukhoz mérten tisztességes eredményt értek el. Jövőre biztosan jobbak lesznek, ha a lányok is úgy akarják és nem hagyják el az utánfutóról a csónakmotort, a horgonyt és a teljes csónakot addig. J

Az Él sportoló:

10 Az EL-sportolo

Dénes a Süllővadász:

11 Denes a sullovadasz

Számokban a verseny:

Összesen: 364 db hal, 112m hosszban. Legnagyobb hal 72 cm.

I. helyezett:          Péli-Szegedi                         24,75 m                                115 db

II. helyezett:         Némethi-Iványi                    16,32 m                                51 db

III. helyezett:        Varga-Kis                               13,81 m                                34 db

IV. helyezett:        Varga-Varga                          12,67 m                                36 db

V. helyezett:         Hodula-Pupp                        11,15m                  33 db

VI. helyezett:        Szappanos-Mészöly            10,75 m                                30 db

VII. helyezett:      Meggyesi-Enzsöl                  9,53 m                   22 db

VIII. helyezett:      Andrási-Vojkuj                     6,67 m                   18 db

IX. helyezett:        Kerekes-Horák                    6,14 m                   25 db

A nyertesek jutalma:

A nyertesek:

15 A nyertesek

Néhány gondolat szakavatottaknak:

• Általában a versenyeken azok az eredményesebbek, akik a kis halakra specializálódnak. Vigyázat!!! Vagyunk néhányan, akik ez ellen mennek. A részletes fogási eredmények alapján a DUNA egy olyan víz, ahol esély van a kishalas trend megdöntésére.
  • Általában a nyitott pályás versenyzés (mint amilyen a TRIATLON is) a technikai felszereltség fontosságát (nagy motor) kiemeli. Ne gondoljuk, hogy kis motorral esélytelenek vagyunk. Ezen a versenyen a mi csapatunk összesen 10 liter benzint használt el úgy, hogy ebben benne van az odajutás-hazajutás üzemanyag fogyasztása is. Ez utóbbi 2×8km utat jelent összesen kb 50 perc útidővel. Ez egy Honda BF 20-nál kb. 3 liter. Ha ezt is levonjuk, akkor marad 7 liter, ami a versenyre ment el. Azaz összesen kb 2 órát tett ki a motorozás a versenyidőből.

Üzenem a kis motorral rendelkezőknek: nevezzenek nyugodtan a versenyre, egyáltalán nem esélytelenek.

Nagyon jó verseny volt, hibátlan időjárással.

Köszönjük a szervezőknek és főleg a halaknak.